Storing Internet (glasvezelschade Enschede-Amsterdam)

Opgelost
Opgelost

Het incident verholpen. Zojuist hebben we het berichtontvangen dat de leverancier alle 96 vezels heeft kunnen herstellen. Rond 06:00 was de verbinding weer online en zijn ook de verbinding via het KPN netwerk (WEAS/FTTH/DSL) weer bereikbaar.

Bedankt voor je geduld en excuses voor het ongemak.

Herstellende

Update van onze lijn leverancier: Iets later van vermeld sturen wij u een nieuwe update m.b.t. de storing. Onze storingsploeg heeft na lang zoeken de locatie van de buis/kabelschade gevonden. Deze bevind zich in een ondiepe sloot waar vanmorgen met een graafmachine werkzaamheden zijn uitgevoerd. Door het water en modder was de schade niet zichtbaar. Wij gaan nu alle werkzaamheden in gang zetten om een deel van de kabel te vervangen en het plaatsen van een handhole met lasmof. Deze werkzaamheden zullen na verwachting de hele avond en deel van de nacht in beslagnemen. In de loop van de avond zal een nieuwe update volgen en zullen wij een verwachte eindtijd afgeven.

Bijgewerkt

Update van onze leverancier:

Vanmorgen om 11.30 uur ontvingen wij alarm meldingen van 2 van onze monitoringslijnen van uit Enschede naar de Achterhoek. Hierop wordt automatisch ook gelijk een meting gemaakt en de storingsafstand bepaald. Dit wijst ons naar een locatie in het buitengebied tussen Enschede en Haaksbergen.

Hierop zijn direct storingsploegen aangestuurd welke onderweg zijn. Ook is een collega van ons kantoor in Enschede langs ons tracé gereden in het buitengebied om te kijken of er visueel al een storingslocatie gevonden kon worden. Helaas is visueel geen storingslocatie gevonden.

We wachten nu onze storingsmonteurs af welke rond 14.30 uur in Enschede worden verwacht. Zij zullen starten met het maken van een glasvezelmeting vanuit een laspunt nabij de vermoedelijke storingslocatie. Met het meetresultaat kunnen we dan gerichter zoeken naar de locatie van de storing.

Voor nu is het nog niet mogelijk een verwachte hersteltijd te communiceren. We zullen uiterlijk 16.00 uur een volgende update sturen.

Bijgewerkt

Er lijkt schade aan de glasvezel te zijn ontstaan rond Haaksbergen, de exacte plek word op dit moment uitgezocht en hierna zullen de herstel werkzaamheden gestart worden, wij zullen een update sturen zodra er meer bekend is.

Klanten met een verbinding via het KPN netwerk (WEAS, FTTH en DSL) ondervinden helaas nog steeds hinder van deze onderbreking.

Bijgewerkt

We hebben zojuist een update ontvangen dat het probleem bij een glasvezel tussen Enschede en Doetinchem lijkt te zitten, de leverancier is de exacte oorzaak aan het onderzoeken.

Zoals aangegeven is alles online via andere routes, alleen KPN WEAS klanten ondervinden nog hinder van deze onderbreking.

Bijgewerkt

Onze verbinding richting Amsterdam is offline, het internetverkeer is automatisch gerouteerd via andere routes, dit heeft enkele minuten gekost door de abrupte onderbreking kunt gedurende de afgelopen minuten een slechte of niet werkende verbinding hebben ervaren.

Klanten met en verbinding via KPN WEAS kunnen nog hinder ondervinden van deze storing. De oorzaak van de onderbreking is nog niet bekend.

Geïdentificeerd

Sommige klanten ondervinden momenteel problemen met hun internetverbinding.

Wij zullen een update plaatsen zodra er meer informatie bekend is.

Excuses voor het ongemak.

Begon om:

Betrokken onderdelen
  • Connectiviteit
    • Internetverbinding